D-Day - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu D-Day - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu

D-Day

Door: André

Blijf op de hoogte en volg A.J.

14 Juli 2015 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Het begint nu toch wel erg dichtbij te komen. We tellen de dagen af dat we met het hele gezin -eindelijk- de spannende reis kunnen gaan maken. Klimatologisch gezien is er eentje in ons gezin absoluut niet blij want gedurende onze hele vakantie is het er rond de 30 graden met een 'real-feel' die een paar graden hoger ligt. Dat wordt veel airco-werk schatten we in.

Ons vocabulaire is tot nu toe beperkt tot shinkansen want daar gaan we veel mee op pad. Hoe dat werkt is tot nu toe niet duidelijk want er is een overdaad aan regeltjes en namen die horen bij treinen die je wel, niet of met toeslag mag nemen. Iedereen roept dat de Japan Railpass een uitkomst is dus daar vertrouwen we maar op.

Ergens midden in onze reis komen we in Matsumoto waar we een auto hebben gereserveerd. Drie dagen lang rijden we door de Japanse Alpen met de uitdaging om 1) in een auto met rechts stuur te rijden en 2) de Engelstalige TomTom blindelings te vertrouwen want borden lezen is er niet echt bij.

Komende vrijdag neemt iemand van het ANWB-blad Reizen contact met ons op voor een interview. Te zijner tijd is dat terug te lezen in de rubriek Vertrek/Thuiskomst

• 15 Juli 2015 - 11:47

Andre Senior:

fantastich zo'n verslag

A.J.

Het is niet de eerste verre reis die we met het gezin maken. Wel de eerste waarvoor ik van waarbenjij.nu gebruik. in 2011 uitgebreid met het gezin door Amerika (California) getoerd, daarna weer vakanties in Europa, vooral Frankrijk en Italië. Bij elke vakantie hou ik een handgeschreven dagboek bij in een multomapje. Geeft gelijk de mogelijkheid om allerlei dingen zoals entreekaartjes, buskaartjes enz in te plakken (wel plakband meenemen) of via insteekmapjes te bewaren bij de dagen die je beschrijft. Dit jaar ook weer een handgeschreven dagboek maar ik ga ook op deze plek wat stukjes schrijven. Kortom, ieder beschikbaar moment wordt een schrijfmoment. Een hele klus maar vooral leuk voor later.

Actief sinds 14 Juli 2015