Aankomst - Reisverslag uit Tokio, Japan van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Tokio, Japan van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: André

Blijf op de hoogte en volg A.J.

25 Juli 2015 | Japan, Tokio

Van Amsterdam naar Moskou met een kleine 40 minuten vertraging waardoor de overstap op het toestel naar Tokyo wel erg krap werd. Net tijd voor een plas, geeneens voor een drankje of even rondneuzen in de winkels. Het toestel zat vol met Poolse padvinders die, volgens Thom, op weg waren naar de WK scouting in Tokyo. De Poolse pubers waren erg enthousiast, wij een beetje duf. Toen na 2 uur vliegen het eten werd geserveerd (dezelfde kip als op het traject AMS - MOSKOU) probeerden we te slapen. We vliegen tegen de zon in dus als deze net achter je is ondergegaan, komt-ie al vrij snel weer voor je op. De luiken gingen naar beneden, de Polen werden stiller. Het is een 9 uur durende vlucht waarbij iedereen hangt in de stoel, verveeld een filmpje kijkt of muziek luister, gamet of wellicht een dutje kan doen.
Om 10.30 plaatselijke tijd dus in Tokyo. We merken al vrij snel dat het nuttig is je paspoortnummer uit je hoofd te kennen: voorhet formulier van de immigratiedienst, de douane, de JR-pass, het hotel,..... telkens weer hetzelfde invullen. Lijkt wel erg bureaucratisch zo.
Maar,.... heel vriendelijk allemaal. Met de Naritaexpress naar het zenuwknooppunt van metrolijnen in station Tokyo. Het viel met de drukte wel mee, dacht ik, totdat we een gang uitkwamen en in een grote massa stonden. We weten inmiddels dat de metrolijnen met kleuren werken en Thom had als eerste door hoe vlot dat kan werken. Gelukkig overal ook Engels op de lijnenplattegrond en bij de omroepberichten.. Vanaf onze uitstappunt naar het hotel was wel een eindje lopen. De warmte én de regenbui zorgden ervoor dat we drijfnat voor de balie van het hotel stonden. We kregen direct handdoekjes om ons af te drogen. Daarna naar de kamer voor een koude douche. Is wel hard nodig want anders kan ik niet afkoelen!. We hebben twee piepkleine kamers maar wel met uitzicht op de Tokyo Skytree. Megahoog en niet al te ver van ons hotel.
Na de douche tijd voor een betere maaltijd dan een vliegtuigmaaltijd!

• 24 Juli 2015 - 09:26

Pieter:

Gelukkig is alles goed gegaan. Heel veel plezier.

A.J.

Het is niet de eerste verre reis die we met het gezin maken. Wel de eerste waarvoor ik van waarbenjij.nu gebruik. in 2011 uitgebreid met het gezin door Amerika (California) getoerd, daarna weer vakanties in Europa, vooral Frankrijk en Italië. Bij elke vakantie hou ik een handgeschreven dagboek bij in een multomapje. Geeft gelijk de mogelijkheid om allerlei dingen zoals entreekaartjes, buskaartjes enz in te plakken (wel plakband meenemen) of via insteekmapjes te bewaren bij de dagen die je beschrijft. Dit jaar ook weer een handgeschreven dagboek maar ik ga ook op deze plek wat stukjes schrijven. Kortom, ieder beschikbaar moment wordt een schrijfmoment. Een hele klus maar vooral leuk voor later.

Actief sinds 14 Juli 2015