Dag 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg A.J.

25 Juli 2015 | Japan, Tokio

Onze eerste volle dag hier. Tijd voor serious sightseeing: op naar de eerste tempel: Senso-ji. Dat ziet er geweldig uit. Na de eerste poort een straatje met allemaal winkeltjes, zeer toeristisch maar sommige hadden ook echt leuke en mooie dingen. Er zaten ook nog ambachtslieden in de bloedhitte o.a. cakejes te bakken in speciale vormpjes. De echte tempel was indrukwekkend. In een kleinere tempel die naast de grote tempel ligt, zagen we door de ingang dat er aan een zijkant allemaal dametjes in kimono en heren is zwart werden binnengelaten door wat ik maar monniken zal noemen. We mochten de tempel niet in dus moesten van voor de ingang kijken. Maar toen kwam het mooiste: van waar wij stonden werd een zeer traditioneel gekleed bruidspaar binnengeleid door de hoofdingang! Later hoorde ik dat de bruid 12 lagen kleding aan moet hebben gehad!Ze moet het echt bloedheet gehad hebben. Geen wonder dat ze hulp nodig had om te lopen want ze had ook nog van die traditionele houten hoge slippers aan. Heel leuk om te zien.
Na alles bekeken te hebben, gingen we lunchen. In een onooglijk zaakje aten we lekker, hoewel we het idee hadden dat het meer Chinees dan Japans was.
Na nog wat door de winkelstraatjes gelopen te hebben met enorm veel gokhuizen, gingen we met de metro naar Akihabara ofwel Electric City. Veel electronicawinkels, helemaal naar de zin van André en Frank, en ook veel winkels met dingen van manga. Thom en ik haakten snel af en liepen wat rond. We gingen naar binnen in wat een soort speelhal bleek: veel apparaten waar tientallen Japanners op een rijtje knikkers in zaten te gooien, ondertussen ook de telefoon checkend. NIet idioot ware het niet dat er een werkelijk vreselijk kabaal heerste! Thom heeft met zijn telefoon lopen filmen en het was echt bizar.
Daarna naar het hotel om, na nog wat yakitori's gescoord te hebben, te wachten op het grote vuurwerk op de rivier vlak bij ons hotel. We zagen onderweg van de metro naar hotel al ontzettend veel mensen die gek genoeg niet bij de rivier bleven waar dat vuurwerk zou zijn, maar die midden op straat voor ons hotel op een kleedje gingen zitten. Het bleek handiger om gewoon in het hotel te blijven en vanaf ons balkon te kijken. Dat deed onze Japanse buurman ook en hij is speciaal voor het vuurwerk van buiten Tokyo hier naartoe gekomen. En het was lang en mooi vuurwerk dat ook nog live op Tokyotv uitgezonden werd.
Tot slot maar beneden het hotel gegeten bij een Indiaas restaurant. Het was te laat om nog ver te zoeken. Geen spijt want het was lekker. Bovendien hadden we er een gesprekje met een Japanse die, net als vandaag heel veel Japanse dames en ook heren, in traditionele yakata rondliep. Een yakata lijkt op een kimono, maar is luchtiger en heeft toch ook zo'n mooie brede band om te taille.
En nu is het tijd voor bed.

• 25 Juli 2015 - 16:55

Pieter:

Heel leuk om te lezen. Wij kunnen er ons geen voorstelling van maken. Daar is het te onbekend voor. Ik dacht dat Thom ook wel van de elektronica was maar dat is dus niet zo. Hebben jullie ook foto's kunnen / mogen maken van het bruidspaar???

Groetjes Pieter en Karin.

• 26 Juli 2015 - 03:20

Thom:

Het deed mij een beetje denken aan een enorme japanse media markt. Leuk om doorheen te lopen, maar ik kan er niet lang in snuffelen.
    Het bruidspaar is te zien op de laatste foto, de bruid is de dame in het wit, de bruidegom de man daarvoor in het zwart. Als het goed is staat er ook ergens een filmpje

• 26 Juli 2015 - 12:37

Pieter:

De foto's willen bij mij en bij opa niet openen. De poeter is nu al meer dan een uur bezig om de foto's te laden maar dat wil niet vlotten. De vorige foto's gingen wel goed.

• 26 Juli 2015 - 17:42

A.J. Hoogmoed:

Hier lukt het me wel, Geen idee wat er mis gaat

• 26 Juli 2015 - 17:51

Pieter:

Nu, na het plaatsen van jullie volgende verslag, doen ze het wel!!!!!!?????????

A.J.

Het is niet de eerste verre reis die we met het gezin maken. Wel de eerste waarvoor ik van waarbenjij.nu gebruik. in 2011 uitgebreid met het gezin door Amerika (California) getoerd, daarna weer vakanties in Europa, vooral Frankrijk en Italië. Bij elke vakantie hou ik een handgeschreven dagboek bij in een multomapje. Geeft gelijk de mogelijkheid om allerlei dingen zoals entreekaartjes, buskaartjes enz in te plakken (wel plakband meenemen) of via insteekmapjes te bewaren bij de dagen die je beschrijft. Dit jaar ook weer een handgeschreven dagboek maar ik ga ook op deze plek wat stukjes schrijven. Kortom, ieder beschikbaar moment wordt een schrijfmoment. Een hele klus maar vooral leuk voor later.

Actief sinds 14 Juli 2015