Aankomst (vervolg 1) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu Aankomst (vervolg 1) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu

Aankomst (vervolg 1)

Door: André

Blijf op de hoogte en volg A.J.

23 Juli 2015 | Rusland, Moskou

de avond voor vertrek leek het me slim om alvast onzin in te checken. kost best wel veel tijd want van ons ieder dienen de exacte gegevens ingevoerd te worden. afijn, uiteindelijk kon ik de stoelen reserveren en de boardingpassen uitprinten. Maar eenmaal op schiphol leverde dat nul komma nul tijdwinst op. Toch weer gewoon in de rij staan en gewone boardingpassen krijgen. selfservice zonder veel profijt voor de passagier. paspoortcontrole is tegenwoordig ook al selfservice. Het paspoort wordt gescand en er wordt een foto van je gemaakt. Thom en Frank dachten dat we die foto konden kopen, net zoals bij een pretpark aan het einde van je achtbaanrit. Gate d24 is en behoorlijk eind weg maar gelukkig toch nog tijd voor een broodje kroket en een portie poffertjes. Je bent en blijft Ollander :-). In plaats van 13.05 gingen we om 13.50 de.lucht in maar de piloot wist waarschijnlijk een binnendoorroute want na 2,5 uur stonden we al in Moskou. Ook weer controle na controle. Een korte sanitaire stop en snel naar de gate voor het volgende traject. In een afgeladen volle airbus 330 rond 18.15 weer op weg. ik hou de Nederlandse tijd aan voor het gemak. We komen dus om 3.15 uur aan, in Tokyo is het dan 10.15 uur. ,Tot die tijd amuseren we ons.met het aeroflot diner (weer kip met rijst en groenten) en de inflight entertainment. Heel veel films maar de verstaanbaarheid is niet geweldig. Engelse ondertiteling zou prettig zijn
We zijn omringd door een grote groep Poolse pubers die naar de jamboree in Tokyo gaan. Allemaal hetzelfde T-shirt en enthousiasme. tegen middernacht neemt dat wat af maar dan begint het uitdelen van het ontbijt! Nog 3 uur te gaan en nauwelijks een oog dichtgedaan. Bekijken we de stad straks met spleetoogjes van de slaap? Misschien gelijk maar mondkapjes kopen om minder opvallend te kunnen geeuwen

A.J.

Het is niet de eerste verre reis die we met het gezin maken. Wel de eerste waarvoor ik van waarbenjij.nu gebruik. in 2011 uitgebreid met het gezin door Amerika (California) getoerd, daarna weer vakanties in Europa, vooral Frankrijk en Italië. Bij elke vakantie hou ik een handgeschreven dagboek bij in een multomapje. Geeft gelijk de mogelijkheid om allerlei dingen zoals entreekaartjes, buskaartjes enz in te plakken (wel plakband meenemen) of via insteekmapjes te bewaren bij de dagen die je beschrijft. Dit jaar ook weer een handgeschreven dagboek maar ik ga ook op deze plek wat stukjes schrijven. Kortom, ieder beschikbaar moment wordt een schrijfmoment. Een hele klus maar vooral leuk voor later.

Actief sinds 14 Juli 2015