Aankomst (vervolg 2) - Reisverslag uit Tokio, Japan van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu Aankomst (vervolg 2) - Reisverslag uit Tokio, Japan van A.J. Hoogmoed - WaarBenJij.nu

Aankomst (vervolg 2)

Door: André

Blijf op de hoogte en volg A.J.

24 Juli 2015 | Japan, Tokio

Na de frisse douche werd het tijd om iets te gaan eten. Ons hele leefschema en biologische ritme is in de war en rond half 3 waren we in feite aan een stevige maaltijd toe. Maar het werd de Mac. Een Teriyaki-burger weliswaar maar niet echt spectaculair.We maakten een plan de campagne tijdens het opeten van de burgers. (Raar genoeg zaten we ook vrij snel weer vol!) Aan de overkant is een metrostation op de Asakusalijn. We weten nu dat de stations ook genummerd zijn dus we namen de metro op station nummer 16 bijvoorbeeld en dan uitstappen op nummer 10. Overstappen op de Ginzalijn E tot aan eindpunt. En toen stonden we opeens op het drukste kruispunt ter wereld (zeggen ze). Als voetgangers groen krijgen komt er een hele meute op stoom die van links naar rechts, van rechts naar links en diagonaal oversteekt. De Taptoe is er niets bij want het loopt gesmeerd in elkaar over. Daar wat rondgelopen door schreeuwerige straatjes met bekende kledingmerken waar we voor de frisse lucht even indoken. Pjoei, wat is het heet. Snel uit de muur 4 halve liters water getrokken. (Over al die automaten heb ik het nog wel eens) Op een gegeven moment zagen we een Biergarten van brouwer Kirin. Da's lekker, dachten we maar we moesten eerst in de rij wachten (à la incheckbalie Schiphol of, beter nog, alsof je in de rij staat voor een Eftelingattractie.. Een klok telt de 2 minuten af, daarna gaat de schuifdeur open en komen we te staan langs een 3/4-ronde bar. Op schermen wordt het e.a. verteld over het bier en het brouwproces. Heel erg Eftelingachtig. We krijgen een nipje te proeven. De film is afgelopen en we worden naar de bestelbalie geleid. Achter ons komen de nieuwe gasten binnen. Bij de bestelbalie kiezen we voor Kirin Premium. Eten hoefden we niet ook al was de dame aan de balie alleraardigst met haar Engelse kaart én dito accent.
We dronken buiten ons biertje op. een 3/4-pint voor 650 yen en dat is rond de 5 euro. Heel schappelijk voor deze stad.
Knikkebollend nemen we de metro terug naar het hotel. 19 haltes en telekns sukkelt een van ons weg tussen de haltes in.
In de buurt van het hotel wat te eten en drinken gekocht voor op de kamer. En voor het ontbijt (niet in de prijs inbegrepen namelijk). Het is inmiddels rond 21.30 uur. We zijn al ruim 40 uur actief met nauwelijks slaap. Kortom, het wordt bedtijd.

Tags: Tokyo, Japan

A.J.

Het is niet de eerste verre reis die we met het gezin maken. Wel de eerste waarvoor ik van waarbenjij.nu gebruik. in 2011 uitgebreid met het gezin door Amerika (California) getoerd, daarna weer vakanties in Europa, vooral Frankrijk en Italië. Bij elke vakantie hou ik een handgeschreven dagboek bij in een multomapje. Geeft gelijk de mogelijkheid om allerlei dingen zoals entreekaartjes, buskaartjes enz in te plakken (wel plakband meenemen) of via insteekmapjes te bewaren bij de dagen die je beschrijft. Dit jaar ook weer een handgeschreven dagboek maar ik ga ook op deze plek wat stukjes schrijven. Kortom, ieder beschikbaar moment wordt een schrijfmoment. Een hele klus maar vooral leuk voor later.

Actief sinds 14 Juli 2015